Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego we wpisie na Facebooku przedstawił kilka studentek, które swój wolny czas po zajęciach poświęcają na harcerstwo. Okazuje się, że harcerstwo i służba innym jest obecna wszędzie! To inspiracja dla wszystkich instruktorek ZHR, które włączą się w tworzenie instruktorskiej „Myśli-mapy dla Niepodległej”.

We wpisie Instytutu Pedagogiki UJ można było przeczytać:

„Przysiądź na chwilę. Kiedy się rozglądniesz, zobaczysz przechadzające się po Instytucie….Harcerki!  To właśnie one od lat prowadzą pracę wychowawczą: każda z nich ma na swoim koncie niejeden przygotowany obóz, godziny organizacyjne lub terapeutyczne rozmowy, listę ukończonych kursów oraz ogrom doświadczeń w pracy na prawie każdym stanowisku.
Co powiedziały nam o sobie? 

 Zuzanna Żmuda: Od 4 lat jestem zastępcą komendanta Szczepu. Przez ponad 5 lat pełniłam funkcję drużynowej zuchowej. Praca z dziećmi przez tak długi czas nauczyła mnie, że każde dziecko jest indywidualnością i wymaga spersonalizowanego podejścia. Ale co najważniejsze dzięki harcerstwu odkryłam swoje największe pasje, poznałam najwspanialszych ludzi i przeżyłam przyrody o których nigdy bym nawet nie śniła.

 Maria Adamska: Od 3 lat jestem komendantką 4. Szczepu Harcerskiego „Żywioły”. W harcerstwie z pewnością nauczyłam się odpowiedzialności za siebie i za powierzony mi zespół. W zeszłym roku było to organizowanie pierwszego obozu wędrownego (w roli komendanta), oraz podobozu szczepu dla 123 osób. W tym roku była to organizacja gry dla prawie 500 gimnazjalistów z Małopolski. Teraz mierzę się z wyzwaniem jakim jest organizacja niezależnego obozu szczepu, oraz godzenie moich zobowiązań z życiem rodzinnym, studenckim i zawodowym.

 Justyna Tutaj: Dzisiaj w harcerstwie – wspieram jak mogę obecną i przyszłą kadrę naszej organizacji, pomagam im stawiać i realizować sobie coraz to nowe wyzwania. A to z kolei jest wyzwaniem dla mnie. Uczę też pierwszej pomocy jako instruktorka Harcerskiej Szkoły Ratownictwa.

 Emilia Janik; Od 3 lat jestem drużynową 19 Krakowskiej Drużyny Harcerek. Harcerstwo nauczyło mnie pracy nad sobą nie tylko poprzez zadania indywidualne, ale przede wszystkim poprzez współpracę z innymi. Ciągle uczę się jak być dobrym wychowawcą. Pomagam rozwiązywać problemy, wspierać kiedy jest taka potrzeba, ukierunkowywać moje harcerki na podjęcie właściwych decyzji, planować spotkania i większe akcje, wyciągać wnioski z napotkanych powodzeń i niepowodzeń. Jako czynna drużynowa poświęcam się organizacji comiesięcznych zbiórek, weekendowych biwaków, czy miesięcznych obozów letnich. Harcerstwo uczy mnie jak godzić życie rodzinne, studenckie, wspólnotowe, harcerskie w jedną spójną całość”.

Przypominamy o specjalnym zadaniu dla instruktorek „Myśli-mapa dla Niepodległej”. Dokąd jeszcze możemy zanieść naszą służbę Polsce i Rodakom? Czytaj więcej w specjalnym Liście do Instruktorek!

Całość wpisu Instytutu Pedagogiki UJ dostępna tutaj.